Tuesday, May 29, 2012

dear kazuko

"everybody are our friends, but your bestfriend is only one."
bukan niatku ingin mengganggumu, tetapi aku rindukan belaian seorang teman,tahukah dikau tiap orang memerlukan seorang teman, untuk menemaninya, untuk menyayanginya, untuk berkongsi cerita dan sebagainya, aku menyedari kekuranganku, tetapi bukankah kekurangan ini perlu kau terima sebagai sifat seorang teman. aku menghormati hakmu dalam memiliki temanmu sendiri, tetapi aku ingin bersamamu, aku tahu sifat kita tidak sehaluan, minat kita tidak seerti, ketahuilah, aku menghargai segala jasamu, pemberianmu, menemaniku, meluangkan masa untukku, segala-galanya berharga buatku.. kenangan kita bersama tidak ku lupakan. malah aku beharap ianya akan berulang. apa yang aku inginkan darimu sukar kau berikan malah luahkan, fikirku begitu.. aku tidak mahu memaksamu memberikannya. andai ini tahun terakhir, bulan terakhir bagi kita, aku mohon dimaafkan segala kesilapan. banyak kali aku menempuh saat kerinduan melanda, walau engkau di depan mata, bagiku tiada maknanya andai kita tidak bertegur. aku malu menegurmu, kau punya temanmu sendiri, aku apa adanya.. pernah sekali aku hampir menitiskan air mataku dek dirimu yang ku gerami. aku memberitahu soal hidupku hanya SATU perkara, kau tiada endahkan. malamnya mereka ribut dek dirimu sakit, langkahku terhenti, kerisauan melanda, nafsuku membisik, 'padanlah muka, tadi tak layan'. namun apabila direnungmu lama dari jauh, kesakitanmua, titisan air matamu, kerisauan orang sekelilingmu, jiwaku membisik kemaafan buatmu, lagipun, kita bukan penghukum, hidup di dunia untuk berkawan di samping beribadah, kita bukan penghukum. tiada apa ku harapkan darimu, hanya pintaku, aku ingin seperti dulu. layanlah aku, terimalah aku, terima kasih atas segalanya, dan..maafkan aku duhai temanku, kakakku.. ..::mention.to.nadnyzam::..

No comments:

Post a Comment